دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 ارديبهشت 1396 - 13:51

کاهش 50 درصدی تعرفه ارتباطات 

وزارت ارتباطات طی اطلاعیه ای اعلام کرد: تعرفه ارتباطات در دولت تدبیر و امید کاهش یافت.
کد خبر : 179200

به گزارش گروه اقتصادی آنا از وزارت ارتباطات، این وزارتخانه درپاسخ به دیدگاه یکی از کاندیداها در مناظره سوم درباره افزایش قبوض تلفن اطلاعیه ای صادر کرد.
در این اطلاعیه آمده است :
دولت تدبیر و امید در دو مرحله تعرفه اینترنت را حدود پنجاه درصد کاهش داد. نرخ اینترنت ثابت در سال 92، 34287 ریال بوده است و اکنون به 15400 ریال رسیده است و در شهرستان ها نیز نرخ اینترنت ثابت در سال 92، 35236ریال بوده است و اکنون نیز به 9060 ریال رسیده است .
در این میان، با راه اندازی شبکه ملی اطلاعات استفاده از اینترنت در محتوای داخلی کاهش چشمگیر داشته و در برخی سرویسها نظیر فیلیمو یا آپارات رایگان شده است .


همچنین با اجرایی شدن طرح هم کدسازی در سراسر کشور، هزینه تلفن ثابت مخصوصا در شهرهای کوچک کاهش چشمگیر پیدا کرد.
با اجرای طرح هم کدسازی هزینه تلفن در شهرهای داخل یک استان به صورت داخل شهری محاسبه شده و تقریبا یک سوم شد همچنین در شهرهای دور افتاده هم کاهش بیش از 50 در صد داشته است.
به عبارتی مکالمات بین شهری به عنوان درون شهری محاسبه شده و هزینه مکالمات مردم به شدت کاهش یافته است؛ در حال حاضر میزان استفاده مردم از ارتباطات بیش از ده ها برابر شده در حالی که هزینه های ارتباطی در سبد هزینه خانوار با مصرف چندین برابری امروزی، رشد متناسب نداشته است.


تلاش دولت با توجه به اقبال عمومی به استفاده از این فناوری، کاهش هزینه های مردم در این حوزه همراه با افزایش دسترسی و کیفیت است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته